Vi er ikke bange for at dele kundernes ærlige mening om os

05.12.2022 | Presseomtale

Hos BASE Erhverv holder man, hvad man lover. Det er den simple opskrift på virksomhedens succes.

BASE Erhverv, der er specialister i erhvervs- og idrætsbyggeri, kan ikke findes på Trustpilot. Kunne man ville karakteren uden tvivl være fulde seks stjerner. Det er i hvert fald konklusionen, når man læser de mange bygherreudtalelser, der ligger på virksomhedens hjemmeside. Her finder man uredigerede anmeldelser fra virksomheder som Normal, Systematic, Biltema samt flere museer, kommuner og meget mere.

»Vi er stolte af alle vores byggerier, derfor har vi besluttet, at alle bygherrer skal interviewes efter en endt byggesag. De interviews ligger uredigerede på vores hjemmeside, så alle fremtidige bygherrer ved selvsyn kan se, hvordan tidligere kunder har opfattet os og byggesagen,« fortæller direktør Klaus Rønslev.

De tidligere kunder er et vigtigt aktiv, når der skal skabes nye relationer med kommende bygherrer.

»Et byggeri kører bedst, hvis der er tillid mellem parterne. Her tror jeg, at hvis en kommende kunde læser vores bygherreudtalelser, eller besøger en tidligere bygherre og hører om vedkommendes oplevelser og ser byggeriet, så er kimen til tilliden lagt, og så skal vi via vores åbne og ærlige proces, nok sørge for, at tilliden kun vokser, som byggeriet skrider frem,« forklarer projektleder Jonas Gaardsted Madsen.

Åbenhed og ærlighed er kerneværdier på vejen mod tilfredse kunder. Hos BASE holder man, hvad man lover.

»Det handler om at være tæt på sin bygherre, så han hele tiden ved, hvor vi er i processen. Det handler om at varsle og rådgive, så vi er på forkant, og bygherren er klar over konsekvenserne af sine valg og føler sig klædt på til at træffe de rigtige valg via vores rådgivning. På den måde sikrer vi også, at vi holder hvad vi lover både i forhold til økonomi og tidsplan,« siger Jonas Gaardsted.

 

Glade kunder giver nye opgaver

 De tilfredse kunder er en vigtig vej til nye opgaver for BASE.

 Direktør for Speedline og Cykelshoppen.dk, Jesper Bjerre Pedersen, fik selv anbefalet BASE Erhverv, da han i 2019 skulle have bygget nyt domicil i Skanderborg.

 »Det har været en helt fantastisk proces hele vejen igennem, og jeg har allerede anbefalet BASE til tre andre virksomheder, der går i byggetanker,« lød det fra direktøren i sin bygherreudtalelse, da han sidste år havde fået nøglerne til sit nye domicil fem uger før tidsfristen.

Kodeordene for Jesper Bjerre Pedersen i byggeprocessen var, at han i BASEs tilgang til byggeriet kunne genkende den troværdighed, som han selv driver forretning på.

 Netop troværdigheden udpeger projektleder Jonas Gaardsted også som altafgørende for, at BASE kan lykkes med at samle på tilfredse kunder:

 »Mange gange er et byggeri for en kunde en engangsaffære, så for os handler det om, at vi kan skabe en relation, hvor bygherren fortæller naboen om processen med os, og her er vores troværdighed helt essentiel,« siger han og fortsætter:

 »Bare én utilfreds kunde kan ødelægge meget mere end 100 tilfredse, og derfor er vi først tilfredse, når kunden er tilfreds.«

 En tilgang, der øjensynligt virker for BASE Erhverv.

 »Vi har eksisteret siden 2003, og vi har gennemført mere end 120 byggesager, og vi har aldrig nogensinde haft en retssag. Jeg ved ikke, om det er en rekord, men det er i hvert fald uhyre sjældent i vores branche, og det vidner om, at vores værdier ikke bare er tomme ord. Det er noget vi tager med ud på byggepladserne hver eneste dag,« siger direktør Klaus Rønslev.


Klaus Rønslev